Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya

Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya

Complicitat i estima per celebrar els 25 anys d’una gorra que acompanya i se sap acompanyada

Gràcies al més d’un miler de persones que van acudir a la cita de diumenge al Poble Espanyol: famílies i amics dels infants i joves amb càncer que van fer el gest de posar-se la gorra per enèsima vegada amb la il·lusió i el compromís de la primera

“Acompanyem-nos”, el lema de la campanya d’enguany, es va fer palès al llarg de tot el matí del diumenge 16 de novembre al Poble Espanyol de Barcelona, on tothom va poder lluir la gorra dissenyada per l’il·lustrador Joan Turu, que ha sabut plasmar els valors d’estima, complicitat i acompanyament que defineixen la tasca de l’AFANOC. 

A la festa, tothom va gaudir de les diferents activitats, els jocs i l’animació de Xaxi Espectacles, indispensables ja a les nostres festes.

L’escenari va obrir amb l’Escola de dansa urbana Rookies Dance Studio, amb una quarantena de ballarins sobre l’escenari. Les germanes Sara i Raquel Loscos periodista i actriu, respectivament, van dinamitzat l’escenari amb entusiasme i complicitat. Xiula, el nostre grup de capçalera —creadors de l’himne del “Posa’t la Gorra!”—, es van fusionar amb el públic al llarg de la seva actuació. L’escenari va tancar amb una presència de luxe gràcies a Gerard Quintana que va venir acompanyat del guitarra Valen Nieto, elegància i sensibilitat que van posar el punt final a la festa.

Miguel Javaloy, president de l’AFANOC:
“Tanquem aquest quart de segle amb la satisfacció d’haver assolit molts dels objectius inicials”

El moment central de la festa va comptar amb la Junta de l’AFANOC, l’equip tècnic i els representants institucionals entre els quals va assistir la delegada territorial del Govern  de la Generalitat a Barcelona, Pilar Díaz; la regidora de Salut i Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de Barcelona, Marta Villanueva i la representant de la Diputació de Barcelona, Filo Cañete, entre d’altres.

El president de l’entitat, Miguel Javaloy, va compartir un emotiu Manifest, també com a pare afectat que va ser en el seu moment. “Acompanyar és estar present, escoltar, comprendre, sostenir. I això és el que fem a l’AFANOC amb les famílies. Però la vegada, l’AFANOC també necessitem ser acompanyats per tota la societat”, va expressar Javaloy. “Tanquem aquest quart de segle amb la satisfacció d’haver assolit molts dels objectius inicials: ara toca recapitular, reformular, renovar. Un primer pas ha estat la renovació de la nostra imatge corporativa”, va apuntar.

I, com en tot aniversari, també es van bufar les espelmes. Un gran pastís, elaborat per Xocosave, pastisseria d’una família de Reus que va ser a la Casa dels Xuklis, ha aparegut a l’escenari per a commemorar aquest quart de segle. Amb motiu de la celebració, artistes, músics, periodistes i reconeguts professionals de la comunicació també van fer arribar a l’AFANOC, a través d’un vídeo que es va poder veure en el recinte, els seus millors desitjos.

La gorra d’aquesta edició, dissenyada per Joan Turu, es pot adquirir a través del web afanoc.org, a les seus de l’AFANOC, als punts de venda autoritzats i als estands dels nostres actes i campanyes.

BARCELONA

L’associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC) va ser constituïda el 1987 per un grup de mares i pares que van veure la necessitat d’unir-se per treballar en la millora de la qualitat de vida de tots aquests nens i nenes i incidir en totes les necessitats i desconeixement que envoltaven el càncer infantil.

Oficines AFANOC
Carrer Hipàtia d’Alexandra, 5-7 08035 Barcelona

Tel.:93.237.7979

afanoc@afanoc.org

LLEIDA

La Delegació de Lleida va obrir les seves portes al 2013 i té com a objectiu donar resposta i cobrir totes les necessitats de les famílies que tenen fills/es malalts de càncer de les terres de Lleida per tal de millorar la seva qualitat de vida.

Oficines AFANOC
Carrer Quatre Pilans, 7 baixos 25001 Lleida

Tel.:973.216.057

lleida@afanoc.org

TARRAGONA

Des de l’any 2004 i a petició d’un grup de pares i mares, AFANOC té oberta una seu a Tarragona per tal de cobrir les mancances en serveis i instal·lacions i donar resposta a les necessitats concretes dels infants i adolescents i les seves famílies en el mateix territori on viuen.

Oficines AFANOC
Carrer Adrià, 9 baixos 43004 Tarragona

Tel.:977.228.712

tarragona@afanoc.org

GIRONA

La Sede de Girona abrió sus puertas al 2024 y tiene como objetivo dar respuesta y cubrir todas las necesidades de las familias que tienen hijos/se enfermos de cáncer a las tierras de Girona para mejorar su calidad de vida.

DESCARREGA LA GUIA DE MESTRES