Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya

15 de Febrer, Dia Internacional del Càncer Infantil

Un diagnòstic que canvia la vida de tota la família

El càncer és la primera causa de mort per malaltia en els nens i nenes dels països desenvolupats. Al voltant de 900 nens i nenes de 0-14 anys són diagnosticats de càncer tots els anys a Espanya i uns 200 casos nous a Catalunya.

El 15 de febrer es commemora el Dia Internacional del Càncer Infantil. L’objectiu és conscienciar sobre aquesta malaltia i la necessitat que tots els nens, nenes i adolescents amb càncer tinguin les mateixes oportunitats per a accedir a un diagnòstic i tractament adequats.

Els nens, nenes i els seus familiars viuen aquesta experiència amb gran dolor, incertesa i por. Els moments difícils són molts. És necessari posar en marxa accions dirigides a minimitzar les alteracions emocionals i la interrupció de l’adequat desenvolupament del nen malalt. Un nen o nena, encara que estigui malalt de càncer, necessita jugar, anar al col·legi, créixer i desenvolupar-se. L’atenció integral realitzada per equips multidisciplinaris (psicòlegs, treballadors socials, voluntaris, professors) en col·laboració amb l’equip mèdic és fonamental. Tampoc es pot oblidar proporcionar informació i orientació sobre els recursos socials existents i les ajudes econòmiques disponibles. Actualment l’index de supervivènvia és del 80% aproximandament, una xifra que s’ha invertit en els ultims 30 anys gràcies als avenços mèdics, les ajudes socials i a la tasca de les entitats.

Com cada any l’AFANOC commemora aquesta data i fa visible la seva tasca fent participar la ciutadania d’una campanya a les xarxes socials, enguany el Maglari instarà que siguem Xuklis pel càncer infantil amb l’etiqueta #SocXuklipelCàncerInfantil.

 

BARCELONA

L’associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC) va ser constituïda el 1987 per un grup de mares i pares que van veure la necessitat d’unir-se per treballar en la millora de la qualitat de vida de tots aquests nens i nenes i incidir en totes les necessitats i desconeixement que envoltaven el càncer infantil.

LLEIDA

La Delegació de Lleida va obrir les seves portes al 2013 i té com a objectiu donar resposta i cobrir totes les necessitats de les famílies que tenen fills/es malalts de càncer de les terres de Lleida per tal de millorar la seva qualitat de vida.

TARRAGONA

Des de l’any 2004 i a petició d’un grup de pares i mares, AFANOC té oberta una seu a Tarragona per tal de cobrir les mancances en serveis i instal·lacions i donar resposta a les necessitats concretes dels infants i adolescents i les seves famílies en el mateix territori on viuen.

DESCARREGA LA GUIA DE MESTRES